Monday, February 02, 2009

CL?

Fyi: THIS is the hush-hush post >.<

For those who aren't shopaholic, you might not know what is CL.. hmmm.. i think i don't consider as one BUT i'm a shoe addict! hahaha..


Okay okay.. CL is short for Christian Louboutin.. who? you might ask..

"He's a famous french shoe designer, born in 1963.. his designs are recognizable not only for sophistication or luxury, but more for their signature red undersole..

Celebrities ranging from Patti LaBelle to Angelina Jolie, Anggun to Mariah Carey are also fans of Christian Louboutin shoes and many celebrities are now choosing his shoes as their red carpet accessories.. Kylie Minogue was spotted wearing a CL on her music video, '2 hearts' while angelina jolie was wearing it on her movie 'wanted'.. Britney Spears also has been spotted wearing Louboutin shoes while clubbing in Los Angeles and at various court dates for her custody battle AND Christina Aguilera is also a fan of Louboutin's creations, often seen wearing them to events, and during her recent Back To Basics tour.. Madonna wore CL in her Live Earth performance.. even japanese pop star Ayumi Hamasaki is also a fan of the brand too.." from wikipedia

Cutting the long story short

It has been awhile since i dreamt of owning a Louboutin.. it is just freaking expensive! plus this brand isn't in malaysia.. i actually found out that On Pedder, Singapore carries Louboutins not too long ago BUT i don't quite fancy the collections.. the SA told me that will be a stand alone Christian Louboutin boutique soon in Takashimaya, Singapore.. hence there might be some newer collections..

I waited and waited and waited......

FINALLY!





My heart was pounding so fast and i was drooling on the shoes when i first saw the boutique.. it was like i've arrived in heaven! seriously =.=

After maybe half an hour later, i walked out with my VERY 1st pair of Louboutin!! :D




You might ask, what's so great about them.. well i can tell you that the shoe is entirely HANDMADE.. yes, the cobbler cut the red sole, stitch it together, glue it and etc.. so yea, the shoes don't come cheap ;)

Personally i've to thank my bb for buying my dream shoe for me *muacks muacks* i'd NEVER be able to afford it.. UNLESS if i save up my ang pao money for at least 2 years.. hehehe..

My bb also is quite impressed with the shoe quality and he's not arguing that the shoe is not worth the price.. sooooooooo, yeah the quality is THAT good :)

Anyways, i'd wear it when i go shopping only.. i won't let the shoe to even go near the tar road :P

15 comments:

lovegoddess said...

congrats Nic! on yr 1st pair of CL :) d one u pick goes easily with any attire - wise choice

as for me i like d one - 3rd pic from d top

Anonymous said...

Beautiful Heels.

Nat--

deedee said...

omg so nice. :)

:: Nicole :: said...

thanks girls for the nice compliments :) i wonder when i'd take up my courage to wear it.. hehehe... heart pain to even think of walking in it :P

W.H. said...

Shoes?! I don't understand. Haha.

:: Nicole :: said...

wh: coz u're a GUY! guys don't understand women.. period.. hahahaha

Anonymous said...

HEHEHE nicolo nicole not happy ah??? open up back your blog and started you bragging??? Let see what happen next MY 350z got stolen??? Our house got rob??? Pls be modest dont brag... its good youll have the money and enjoy a good life pls dont brag bout everything its not even your own money... if not for him you be working not sitting at home shopping where you shop all those expensive places...you are wat you are but from wat i read and see you look like a bloody gold digger... would u have married him if he was rich???? meet a guy online marry within a few months???? would you have done that he didnt have the skyline and all that money??? pls dont brag be modest we all came from some where... pls think of the days wen u not that rich were u like this... this is just advice take or not up to you... stop showing off and bragging its not even your money...

W.H. said...

This anonymous person is truly jealous.

Anonymous said...

Not jealous W.H happy for them but dont brag like how she does just not right.... No offence look at her hubby brag so much so stupid tell everything bout his car in the end stolen... why stupidity... he practically gave the thiefs his car...show off case... pls be more modest... youll have a better life even better then now...

W.H. said...

You see it as brag, that's why it's brag. I'd say they shared a lot more good things than others and Russ has inspired me too. Bear in mind there are those who WANT them to share including myself. What's not right really?

Now, if you're not liking the good things Nicole shared, you're pleased to leave the blog. Unfortunately these materials are just not for you my friend.

:: Nicole :: said...

wh: thanks for what u've said but i think it's better just to ignore comments like this.. that's what russ would want me or u to do :)

sugarpurple said...

hey woman that is a lovely pair. i am thinking of planning a trip to singapore soon to get one for myself. I'd go for something more dressy which would be well suited for my black tie parties. Black is easy to match i'm sure you'd enjoy your pair. I, on the other hand prefer colours. i am truly excited!

evelynholic said...

fuh this woman really ah..... wukakakakaka.. good for u, finally got ur first pair of CL... :P I shall wait for mine patiently kih kih kih

:: Nicole :: said...

sugarpurple: i hope u'd find something nice there but heck, if u're a shoe lover i'm sure u'd want ALL of the shoes! hahaha...

evie: hey, how's your business? am sure by no time u'd be buying a CL.. not only 1 pair but a couple.. hehehe :P don't forget to sponsor me a pair then ;)

Anonymous said...

SGD$1k plus surely a hefty price to pay for shoes.